Skuteczny marketing internetowy
Tak jak każdy skuteczny marketing, także marketing internetowy realizuje cele biznesowe poprzez
- specjalne oferty dostępne wyłącznie dla nowych klientów (moduł PRODUKTY PROMOWANE)
- oferowanie upustów dla klientów, którzy od dłuższego czasu nie dokonali zakupu w systemie handlu elektronicznego (moduł CRM KLIENCI, moduł NEWSLETTER)
- precyzyjne kierowanie ofert przeznaczonych dla dokładnie wyselekcjonowanej grupy docelowej (moduł NEWSLETTER)
- raportowanie skuteczności działań marketingowych w czasie rzeczywistym (moduł NEWSLETTER, moduł RAPORTY)
Największą siłą marketingu internetowego jest oczywiście skuteczna witryna internetowa. Skuteczna, to znaczy aktualna i przejrzyście prezentująca ofertę handlową oraz umożliwiająca dokonywanie zakupów. Zgodnie z ideą WEB 2.0, użytkownicy witryny firmowej mają możliwość wymiany informacji na temat dostępnej oferty. Dzięki zaangażowaniu społeczności klientów gromadzących się wokół witryny, kula śniegowa marketingu internetowego nakręca się sama.
Marketing internetowy to cała strategia aktywnej obecności blisko klienta. Sama reklama internetowa już nie jest wystarczająca - zdecydowanie skuteczniejsze są aktywne narzędzia marketingu internetowego: automatyczne pozycjonowanie, wysyłanie newslettera, elektroniczne kupony rabatowe.
powyżej: realne dane ogłądalności witryny zbudowanej na bazie systemu InfoBiz Server
Co i jak sprzedawać w internecie?
Witryna firmowa to nie tylko wizytówka firmy. Budowa dynamicznej witryny firmowej, otwartej na klientów, zgodnie z ideą WEB 2.0, ma sens ekonomiczny, poprzez:
- poszerzenie rynków zbytu
Serwis internetowy oraz akcje mailngowe mogą rozszerzyć geograficzny zasięg dystrybucji. Równolegle ze wzrostem obszaru działania, idzie wzrost liczby klientów oraz wzrost sprzedaży.
- obniżenie kosztów obsługi klienta
Usprawnienie (w dużej mierze samoobsługa) obsługi klienta, powoduje realne oszczędności. Proste rozwiązania obejmujące udostępnienie klientom online pobierania informacji o produktach i ich cenach, składanie zamówień i sprawdzanie stanu zaawansowania realizowanych projektów, odciąża naszych pracowników niepotrzebnej pracy.
- otwieranie nowych kanałów komunikacji z klientem
Podobnie jak poszerzenie geograficznego zasięgu, również poszerzenie zakresu mediów dystrybucji informacji, powoduje zwiększenie liczby kontaktów oraz wzrost sprzedaży.
- nowe możliwości marketingowe
Dostępne narzędzia marketingu internetowego, to m.in. błyskawiczne ofertowanie, aktualna strona internetowa, natychmiastowe akcje mailingowe, targetowana informacja - te możliwości nie są dostępne dla klasycznych metod marketingowych. Wysyłanie informacji handlowych wyłącznie dla zainteresowanych klientów jest wielokrotnie skuteczniejsze, niż reklama rozsyłana ślepo do wszystkich. Skuteczny marketing wymaga odpowiednio dobranych narzędzi. Dobór odpowiednich narzędzi marketingowych jest uzależniony oczywiście od koncepcji marketingowej, jaką chcemy realizować. Do dyspozycji są m.in. narzędzia służące do pozyskania nowych klientów - SEO SYSTEM, SEO Ranking, SEO Tuning, narzędzie doboru słów kluczowych - oraz narzędzia służące do zwiększenia sprzedaży - KUPONY RABATOWE, NEWSLETTER, BANERY, STATYSTYKI i wiele innych.
Wybierając odpowiednie moduły systemu InfoBiz Server, można uruchamiać rozwiązania biznesowe realizujące różne strategie marketingowe.
Poniższy rysunek ilustruje mechanizm dotarcia do klienta, który dokonuje zakupu.
W tym przykładzie, koncepcja marketingowa zakłada, że klienci przeglądając zasoby internetu, przeglądają ofertę publikowaną na witrynie internetowej, zapisują się do newslettera lub korzystają z formularzy kontaktowych. Zapytania składane przez klientów, obsługiwane są poprzez moduł Ofertowanie. W odpowiedzi na oferty, klienci składają zamówienia.
Przedstawiony model jest to wariant uproszczony. Nie uwzględnia konieczności automatycznego pozycjonowania oraz dodatkowych mechanizmów promocji.
Dlaczego takie rozwiązanie jest skuteczne? Ponieważ zostało zweryfikowane przez dotychczasowych użytkowników (sprawdź referencje). Wierzymy, że dostarczane przez nas rozwiązania są na tyle dobre, że gotowi jesteśmy zaproponować bezkompromisowy układ biznesowy: zrealizujemy kampanie marketingowe i sprzedażowe na nasz koszt, dzieląc się jedynie wygenerowanymi przez nas zyskami - prawdź ofertę - outsourcing marketingu i sprzedaży.
Pozostaje pytanie o ryzyko i koszty. Koszty wdrożenia są jednoznaczne i wynikają z cen uruchamianych modułów systemu InfoBiz Server. Dzięki bezwarunkowej gwarancji satysfakcji każdy zakup systemu InfoBiz Server jest bezpieczny.
Od momentu uruchomienia pierwszego sklepu internetowego minęło już ponad 7 lat. Cały czas odnotowujemy wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Wzrost sprzedaży rzędu 80% rocznie już nas nie dziwi, chociaż przez pierwsze cztery lata nie przewidywaliśmy, że taka dynamika sprzedaży utrzyma się dłużej. [ ... ] Tomasz Celejowski, Prezes Florexpol
Zobacz także: wdrożenie systemu InfoBiz Server dla firmy Prószyński i Spółka SA
MARKETING MIX: Jak skutecznie sprzedawać?