Jak skutecznie sprzedawać, czyli profesjonalne narzedzia sprzedaży

Wersja do druku Poleć znajomemu

Proces sprzedaży internetowej jest tak samo logiczny, jak robienie zakupów w supermarkecie. Różnice sprowadzają się do aspektów technicznych. Od dawna znany model sprzedaży - AIDA (awareness, inspire, desire, action) - jest wciąż aktualny. Proces sprzedaży, tak jak większość naszych działań, jest uzależniony od emocji. Proces sprzedaży internetowej rozpatrywany technicznie, jest przewidywalny i nie ma w nim miejsca na przypadek. Aby skutecznie sprzedawać, cały proces powinien być realizowany z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi sprzedaży.

ebook co sprzedawac w internecieebook (pdf)
Co i jak sprzedawać w internecie?


Atrakcyjna oferta i obecność emocji są czynnikami koniecznymi. Doprowadzenie do zamknięcia sprzedaży, to dobrze udokumentowany proces, w którym nie ma drogi na skróty. Na szczęście dostępne są narzędzia sprzedaży, które pozwalają na osiągnięcie satysfakcjonującej dynamiki przy ograniczonym wysiłku.

1. Zrozumienie potrzeb klientów – czyli co sprzedawać?
(nie tylko w Internecie)

Zanim rozpoczniemy cokolwiek sprzedawać, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czego faktycznie potrzebują nasi potencjalni klienci. Na tak postawione pytanie, odpowiadają dane dostępne w logach serwerów internetowych. Najważniejsze informacje niosą słowa kluczowe, które wpisują w wyszukiwarkach internetowych osoby, którzy trafiają na naszą stronę internetową. Analiza oglądalności witryny internetowej i analiza słów kluczowych wyszukiwanych przez gości witryny daje odpowidź na pytanie "Co sprzedawać?".

Zobacz: moduł STATYSTYKI

2. Wprowadzenie produktu na rynek - narzędzia marketingu internetowego
Pierwszy krok w stronę sprzedaży, to umieszczenie produktu w katalogu produktów systemu sprzedaży internetowej - zobacz moduł KATALOG PRODUKTÓW. Co zrobić, aby nastąpiła sprzedaż? Tutaj odpowiedzią jest klasyka marketingu – ukłon w stronę pana Kotlera. Marketing internetowy udostępnia szereg narzędzi. Dostępne mechanizmy, to NEWSLETTER, FORUM DYSKUSYJNE, KANAŁY RSS, KUPONY RABATOWE, MARKETING MIX. Skuteczne jest także umieszczenie produktu w systemie sprzedaży oraz promocja w internecie poprzez mechanizm automatycznego pozycjonowania.
Zobacz moduł SEO SYSTEM

Od momentu uruchomienia pierwszego sklepu internetowego minęło już ponad 7 lat. Cały czas odnotowujemy wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Wzrost sprzedaży rzędu 80% rocznie już nas nie dziwi, chociaż przez pierwsze cztery lata nie przewidywaliśmy, że taka dynamika sprzedaży utrzyma się dłużej. [ ... ] Tomasz Celejowski, Prezes Florexpol


3. Zapytania od klientów i ofertowanie - narzędzia skutecznej obsługi klientów
Aktualna baza produktów i duża grupa potencjalnych klientów, powinna owocować zapytaniami ze strony klientów. Także w tym kroku, możemy pomóc sobie narzędziami marketingu internetowego. System internetowy może udostępnić formularze kontaktowe. Zapytania od klientów mogą być zapisywane do bazy danych, a kopie zapytań mogą być przekazane do wskazanych użytkowników systemu sprzedaży poprzez pocztę elektroniczną. Automatyzacja procesu przygotowania ofert handlowych oraz połączenie ich z zamówieniami, jeszcze bardziej podnosi efektywność procesu sprzedaży.

Zobacz: SYSTEM CRM, moduł FORMULARZE, moduł OFERTOWANIE

4. Obsługa zamówień - narzędzia handlu elektronicznego
Katalog produktów umieszczonych w systemie sprzedaży połączony jest z mechanizmem koszyka, obsługą płatności i bazą klientów. Każde zamówienie otrzymuje kolejny numer i staje się obiektem przyporządkowanym do klienta i managera odpowiedzialnego za zamówione produkty. Takie umiejscowienie zamówienia w systemie ułatwia późniejszą analizę danych klienta, ułatwia także pracę związaną z realizacją zamówień.

Zobacz: SYSTEM SKLEPU INTERNETOWEGO

5. Skuteczna realizacja dostaw - system pracy grupowej
Realizacja masowych zamówień musi być koordynowana systemem informatycznym. Konieczność monitorowania procesu realizacji zamówień jest tym większa, im bardziej złożone są zamówienia oraz im jest ich więcej. Bezbłędny przepływ informacji w ramach grupy roboczej, automatyczne informowanie klientów o stanie realizacji ich zamówień i kontrolowanie wewnętrznych kosztów, przyczynia się do podniesienia konkurencyjności. System pracy grupowej jest ostatnim ogniwem spinającym proces "zapytanie - ofertowanie - zamówienie" i pozwala na ustabilizowanie procesów biznesowych.

Alternatywą do rozwijania kanałów dystrybucyjnych i budowania własnego zespołu sprzedażowego jest outsourcing marketingu i sprzedaży.

Zobacz: SYSTEM ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI


InfoBiz Server realizuje wszystkie kroki sprzedaży – począwszy od prezentacji oferty w systemie CMS, poprzez marketing internetowy, mechanizmy CRM i eCOMMERCE, aż do realizacji zamówień przez system zarządzania projektami. Modułowość systemu pozwala na uruchomienie tylko wybranych narzędzi, zależnie od faktycznych potrzeb i realizowanego modelu biznesowego. Potrzebne moduły mogą być uruchomione w dowolnym momencie w trakcie eksploatacji systemu wtedy, gdy bedą już potrzebne.


ib.server.cms.crm.ss.gif

InfoBiz Server udostępnia profesjonalne narzędzia sprzedaży, które pozwalają na prosprzedażową konwersję modelu biznesowego (push vs pull strategy). System może obsługiwać witrynę publiczną i intranet (CMS), internetowe biuro obsługi klienta i system wsparcia partnerów handlowych (CRM), mechanizmy aktywnej promocji w Internecie (marketing). InfoBiz Server może także funkcjonować jako katalog produktów i sklep internetowy (handel elektroniczny) oraz jako system pracy grupowej - (zarządzanie projektami).


ulotka systemu InfoBiz Server - format pdf, wielkość 731 kb

 

Structum proponuje innowacyjne rozwiązania, które uważamy za wartościowe zarówno pod względem technologicznym jak i funkcjonalnym. Szczególnie cenimy sobie ukierunkowane na skuteczność profesjonalne doradztwo oraz realne powodzenie rynkowe wdrażanych przez Structum rozwiązań internetowych. Śmiało możemy powiedzieć, że należymy do grupy beneficjentów korzystających z doświadczenia i wiedzy sprzedawanych przez firmę Structum.
Robert Fiutek, Dyrektor Zarządzający LOQUAX

do góry