Produkt jako element marketingu :. InfoBiz Server
Promocja produktu, zależnie od tego, czy stosujemy intensywne metody zachęcania klienta, czy też dajemy mocne argumenty do wybierania naszych produktów (ang: push strategy vs pull strategy), może być albo męczącym zadaniem, albo przyjemną przygodą. Większość sprzedawców mówi, że nie namawia klientów do kupowania, tylko ogranicza się do informowania klientów o zaletach własnej oferty. W takim razie dlaczego nie każdy klient kupuje?
Produkt jako element marketingu czyli naturalna promocja produktu
Produkt w marketingu może mieć zasadnicze znaczenie, ponieważ dobry produkt sprzedaje się sam. W zależności od wybranej strategii marketingowej, możemy albo koncentrować wysiłki sprzedażowe wokół całego marketing mix towarzyszącego produktowi lub usłudze, lub też po prostu poprawiać wartość produktu.
Próby sprzedawania produktów o małej wartości dla klienta mogą spowodować, że sprzedawca stanie się niewiarygodny i straci swoich klientów. Z drugiej strony - wybór odpowiednich produktów (czytaj skutecznych i dobrych) - powoduje, że oferta staje się atrakcyjna a sprzedawca - wiarygodny.
Produkt będący elementem marketingu jest na tyle dobry, że klienci rekomendują go z własnej woli swoim znajomym - następnym klientom. Jeżeli zysk dla klienta jest oczywisty (czytaj: produkt jest wystarczająco dobry), to stosowanie dodatkowych mechanizmów promocji sprzedaży nie jest potrzebne - produkt po prostu sprzedaje się dobrze. W idealnej sytuacji, oczekiwania klientów wyznaczają kierunek rozwoju produktu a oferta rynkowa podąża w ślad za zainteresowaniami i potrzebami klientów.
Koncentrowanie wysiłków na promocji sprzedaży, jest mniej efektywne, niż stały rozwój produktu, ponieważ Klienci sami decydują o wyborze lepszej oferty.
Zobacz: InfoBiz - moduł PRODUKTY PROMOWANE
Czytaj dalej: Skuteczny marketing internetowy oraz Działalność internetowa w praktyce