Produkt jako element marketingu :. InfoBiz Server

Wersja do druku Poleć znajomemu

Promocja produktu, zależnie od tego, czy stosujemy intensywne metody zachęcania klienta, czy też dajemy mocne argumenty do wybierania naszych produktów (ang: push strategy vs pull strategy), może być albo męczącym zadaniem, albo przyjemną przygodą. Większość sprzedawców mówi, że nie namawia klientów do kupowania, tylko ogranicza się do informowania klientów o zaletach własnej oferty. W takim razie dlaczego nie każdy klient kupuje?

pobierz ebook (pdf) - Co i jak sprzedawać w internecie?
ebook (pdf) - Marketing internetowy w wyszukiwarkach
ebook (pdf) - Skuteczne techniki planowania marketingowego
ebook (pdf) - Skuteczny marketing w małej firmie
ebook (pdf) - Strategia rozwoju sprzedaży

Produkt jako element marketingu czyli naturalna promocja produktu

ebook co sprzedawac w internecie Produkt w marketingu może mieć zasadnicze znaczenie, ponieważ dobry produkt sprzedaje się sam. W zależności od wybranej strategii marketingowej, możemy albo koncentrować wysiłki sprzedażowe wokół całego marketing mix towarzyszącego produktowi lub usłudze, lub też po prostu poprawiać wartość produktu.

Próby sprzedawania produktów o małej wartości dla klienta mogą spowodować, że sprzedawca stanie się niewiarygodny i straci swoich klientów. Z drugiej strony - wybór odpowiednich produktów (czytaj skutecznych i dobrych) - powoduje, że oferta staje się atrakcyjna a sprzedawca - wiarygodny.
ib.server.cms.crm.ss.gif
Produkt będący elementem marketingu jest na tyle dobry, że klienci rekomendują go z własnej woli swoim znajomym - następnym klientom. Jeżeli zysk dla klienta jest oczywisty (czytaj: produkt jest wystarczająco dobry), to stosowanie dodatkowych mechanizmów promocji sprzedaży nie jest potrzebne - produkt po prostu sprzedaje się dobrze. W idealnej sytuacji, oczekiwania klientów wyznaczają kierunek rozwoju produktu a oferta rynkowa podąża w ślad za zainteresowaniami i potrzebami klientów.

Koncentrowanie wysiłków na promocji sprzedaży, jest mniej efektywne, niż stały rozwój produktu, ponieważ Klienci sami decydują o wyborze lepszej oferty.

Zobacz: InfoBiz - moduł PRODUKTY PROMOWANE

Czytaj dalej: Skuteczny marketing internetowy oraz Działalność internetowa w praktyce

do góry