Co i jak sprzedawać w internecie?
Jak sprzedawać? Jak sprzedawać w internecie? Nie... poprawne pytanie, to "Jak skutecznie sprzedawać w internecie?". Dobre narzędzia marketingu i sprzedaży inernetowej pozwalają na szeroki wybór asortymentu i gwarantują uzyskanie wysokiej dynamiki sprzedaży. Być może najważniejszy jest jednak fakt, że korzystając z innowacyjnych narzędzi internetowych, osiągamy przewagę konkurencyjną. Możemy oferować więcej produktów, większej liczbie klientów, oferując przy tym niższe ceny.
historia sukcesu: Internetowy sklep z kwiatami - firmy Florexpol
Każdy właściciel nowego sklepu internetowego na początku spotyka się z tym samym problem - mała oglądalność i mała sprzedaż. Na szczęście dla wszystkich wytrwałych - rozruch sklepu internetowego nie trwa wiecznie. Zwykle sklepy internetowe uzyskują rentowność już po 2 - 3 miesiącach. W takim razie, jak skutecznie sprzedawać?
Poniższa ilustracja pokazuje tempo rozwoju sklepu internetowego uruchomionego "od zera". Wzrost oglądalności i sprzedaży rzędu 20% miesięcznie nie powinien nas zaskakiwać.
Pierwsze trzy miesiące, to okres wytężonej pracy i nakładów finansowych. W tym okresie nie możemy liczyć na rentowność. Kolejne trzy miesiące, to okres w którym możemy spodziewać się zrównowarzenia kosztów z przychodami. Po pół roku możemy oczekiwać zwrotu z inwestycji.
Reklama w internecie jest naturalnym czynnikiem, od którego zależy rozwój sklepu internetowego. Wybór narzędzi sprzedaży i marketingu internetowego jest szeroki i obejmuje
- kupony rabatowe
- wysyłanie newslettera
- RSS
- ofertowanie
- wyświetlanie banerów reklamowych
- marketing mix
- marketing z polecenia
Zwiększenie oglądalności strony internetowej nie jest celem samym w sobie, ale w połączeniu z dobrą ofertą - powoduje realne zwiększenie sprzedaży.
Aby zrozumieć sposób postępowania klientów i skutecznie sprzedawać, musimy posiadać szczegółowe informacje o tym, czego szukają w internecie osoby odwiedzające naszą witrynę. Połączenie mechanizmów pozycjonowania i analizy oglądalności witryny, pozwala na długofalowy rozwój witryny i sklepu internetowego.
No dobrze... ale co sprzedawać w internecie? Wszystko to, co można sprzedawać w realnym świecie! Zobacz przykładowe modele biznesowe zrealizowane za pomocą InfoBiz Server. Internet nie jest bańką mydlaną, ani wirtualnym światem. Różnica jest tylko taka, że najczęściej kontaktujemy się z klientem zdalnie a nie bezpośrednio. Oznacza to dokładnie tyle, że powinniśmy unikać takiej oferty, której nie będziemy mogli wystarczająco dobrze pokazać przez stronę internetową. Realną barierą jest także ograniczenie do tych produktów, które możemy dostarczyć wysyłkowo.
co sprzedawać w internecie | ||
realne | (raczej) nierealne | dlaczego |
roślin ogrodowe (przeczytaj historię sukcesu) |
internetowy sklep z lodami | problemy z dostawą |
materiały budowlane (zacznij teraz) |
internetowy sklep ze znaczkami skarbowymi | problemy z terminem realizacji |
strony internetowe (zacznij teraz) |
alkohole | konieczność posiadania koncesji |
Od momentu uruchomienia pierwszego sklepu internetowego minęło już ponad 7 lat. Cały czas odnotowujemy wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Wzrost sprzedaży rzędu 80% rocznie już nas nie dziwi, chociaż przez pierwsze cztery lata nie przewidywaliśmy, że taka dynamika sprzedaży utrzyma się dłużej. [ ... ] Tomasz Celejowski, Florexpol
Jeżeli szukasz pomysłów na sklep internetowy - szukaj w Google hasła "idea a day". Witryna www.idea-1-day.com oferuje codziennie nowy pomysł na biznes. Może któryś z nich okaże się dobrym rozwiązaniem dla Ciebie?
Zobacz także: Skuteczny marketing internetowy
InfoBiz Server może obsługiwać witrynę publiczną i intranet (CMS), zautomatyzowane biuro obsługi klienta i system wsparcia partnerów handlowych (CRM), mechanizmy aktywnej promocji w Internecie (marketing). InfoBiz Server może także funkcjonować jako katalog produktów i sklep internetowy (handel elektroniczny) oraz jako system pracy grupowej - (zarządzanie projektami).
Modułowa budowa i możliwość parametryzowania systemu pozwala na bardzo elastyczne wdrożenie i dostosowanie go do potrzeb użytkownika.
Pełna funkcjonalność systemu obejmuje obszary CMS, CRM, e-commerce, marketingu i zarządzania projektami. Wdrożenie ogranicza się do instalacji oprogramowania i stworzenia projektu graficznego witryny publicznej. Moduły funkcjonalne mogą być uruchamiane w dowolnym momencie w trakcie eksploatacji systemu.
Funkcjonalność i koszt wdrożenia serwera mogą być wybrane przez użytkownika, proporcjonalnie do faktycznych potrzeb. Zastosowanie zintegrowanego systemu zarządzania wiedzą powoduje, że edycja i aktualizacja witryny internetowej staje się efektem działania organizacji, a nie celem samym w sobie.