Zwiększenie sprzedaży
Optymalziacja oferty. Zwiększenie sprzedaży dzięki up-selling i cross-selling. Znajomość produktów rozwiązujących trudne problemy, wysokomarżowe produkty.
- Technika cross-sellingu polega na bardzo prostym zabiegu. Jej istota tkwi w tym, że do zakupionego przez klienta produktu oferuje mu się dodatkowe opcje do tego produktu, uzupełniające go – dobra komplementarne. Ważne jest to, że oferuje mu się je po dokonaniu zamówienia. Cross-selling powoduje wzrost sprzedaży.
- Up-selling jest metodą, która podwyższa wartość sprzedawanego produktu. Stosując tę technikę niejako namawia się klienta do kupienia prouktu wyższej klasy – droższego. Polega ona na tym, że negocjuje się z klientem, oferując mu ulepszone wersje produktu, który chce kupić lub z wyższej półki – lepszych jakościowo. Ważne jest, aby robić to płynnie i powoli. Nie należy od razu oferować klientowi luksusowych produktów. Up-selling powoduje wzrost sprzedaży.
- Posiadanie w ofercie produktów odpowiadających potrzebom klientów i perfekcyjna znajomość produktów, które: a) dają nam dobrą marżę, b) są często kupowane przez klientów.
- Odcinanie „ogonów”, które nie przynoszą wartości. Wycofywanie się z obszarów nie przynoszących zysku.
Wdrożenie systemu InfoBiz Server przynosi bezpośrednie korzyści biznesowe. Sukces firmy internetowej warunkowany jest jednak przez obszerną listę czynników wzrostu biznesu i zwiększenia sprzedaży.
do góry