InfoBiz - BRIEF KREATYWNY
Przygotwanie BRIEFU KREATYWNEGO pozwala agencji reklamowej na szybkie wykonanie projektu graficznego.
Plik do pobrania: » Brief.Kreatywny.InfoBiz.pdf
- Specyfikacja
- Kod QR
BRIEF KREATYWNY (brief reklamowy) strony internetowej określa wytyczne do wykonania projektu graficznego witryny.
Brief kreatywny zawiera:
- określenie grupy docelowej
- elementu systemu idendyfikacji wizualnej (kolorystyka, typografia, rozplanowanie i proporcje elementów)
- koncepcję projektu graficznego (pomysł - "jak to ma wyglądać")
- zakres, rodzaj i rozplanowanie elementów treści w projekcie graficznym
Brief kreatywny jest dokumentacją projektu graficznego. Jednoznacznie określony pomysł na projekt graficzny, pozwala uniknąć rozczarowań zarówno ze strony klienta jak i agencji reklamowej. Brief precyzuje oczekiwania wobec projektu. Inaczej bowiem tworzy się reklamę, która ma przynieść np. wzrost sprzedaży, a inaczej taką, która ma wzmocnić wizerunek marki.
Brief kreatywny odpowiada na pytania:
- do kogo ma być skierowany przekaz reklamowy?
(jakie potrzeby ma grupa docelowa oraz jak postrzega ona produkt i markę) - jakie cele ma realizować przygotowany projekt, z jakim modelem biznesowym ma współpracować?
(czy ma powodować zwiększenie sprzedaży czy też ma pomagać w kreowaniu marki?)
- jakie reakcje ma wzbudzać przygotowany projekt?
(czy ma szokować, czy ma być ładny, czy ma być wzruszający...) - jaki ma być projekt graficzny?
(czy ma być delikatny, czy ma być wyzywający, czy ma być bezkompromisowy...)
- jakie środki wyrazu mają być użyte w projekcie?
(czy projekt graficzny ma być oszczędny w formie, czy wprost przeciwnie - ma być multimedialny?)
Przygotowanie briefu kreatywnego to połowa sukcesu. Pozostaje... wykonanie PROJEKTU GRAFICZNEGO strony internetowej.